• Aktiviteetit

Varaa nyt

1. Tarkenna

1. Ota yhteyttä

3. Jalkapallokentän varaaminen onnistuu vain puhelimitse. Haluamme varmistua että tekonurmikentän kaikki palvelut (alkuverryttelytilat, pukukopit, lajisi vaatima kalusto) ovat käytössäsi.

Jalkapallokentän varaukset ja tiedustelut:

Elina Kaukojärvi, avainasiakasvastaava

+358445846518

1. Ota yhteyttä

3. Padel-kentän varaaminen onnistuu vain puhelimitse. Ole reippaasti yhteydessä asiakaspalveluumme, niin katsotaan ensimmäinen sinulle sopiva vapaa aika!

Padel-kentän varaukset ja tiedustelut:

Kisakallion vastaanotto

(019) 31511

1. Ota yhteyttä

3. Tennis-kentän varaaminen onnistuu vain puhelimitse. Ole reippaasti yhteydessä asiakaspalveluumme, niin katsotaan ensimmäinen sinulle sopiva vapaa aika!

Tennis-kentän varaukset ja tiedustelut:

Kisakallion vastaanotto

(019) 31511

1. Ota yhteyttä

Jäähallin varaaminen onnistuu vain puhelimitse,
koska haluamme varmistua että halli on miehitetty ja kaikki palvelut (alkuverryttelytilat, pukukopit, lajisi vaatima kalusto) ovat käytössäsi.

Jäähallin varaukset ja tiedustelut:

Jenni Korhonen, avainasiakasvastaava

+358 44 584 9122

1. Ota yhteyttä

3. Beach volley -kentän varaaminen onnistuu vain puhelimitse. Ole reippaasti yhteydessä asiakaspalveluumme, niin katsotaan ensimmäinen sinulle sopiva vapaa aika!

Beach volley -kentän varaukset ja tiedustelut:

Kisakallion vastaanotto

(019) 31511

1. Valitse saapumispäivä

Valittuna:
Valitse saapumispäivä
Hakutuloksia (0 kpl)
Vapaana
Valittuna
<< Uusi haku

Tapahtumakalenteri

Tapahtumatyypit

Voit suodattaa tapahtumia valitsemalla yhden tai useamman tapahtumatyypin. Saat lisätietoa tapahtumasta klikkaamalla sitä kalenterissa.

Leirit ja lomat

kesäkuu 2019

ma ti ke to pe la su
27. 28. 29. 30. 31. 1. 2.
3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.
10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.
Tiina Stenin korisleiri
Laura Lepistön kesäleiri 2019
Kisakallion Salibandyleiri feat. Selected player
17. 18. 19. 20. 21. 22. 23.
Tiina Stenin korisleiri
Laura Lepistön kesäleiri 2019
Kisakallion Salibandyleiri feat. Selected player
24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.
X

Tiina Stenin korisleiri

Alkaa
16.6.2019
Päättyy
19.6.2019

TIINA STENIN TYTTÖKORISLEIRI 16.-19.6.2019 

Huippusuosittu Tiina Stenin tyttökorisleiri on taas täällä!
 
Tiinan lisäksi leirin lajisisällöstä vastaa monipuolinen ryhmä huippuvalmentajia ja -pelaajia. Leirillä päästään nauttimaan naisten maajoukkuepelaajien sekä muiden tähtivieraiden valmennuksesta ja ohjelmanumeroista. Vuoden 2019 leiri on suunnattu 2004-2009 syntyneille tyttöpelaajille.
 
Leirillä annetaan paljon henkilökohtaista ohjausta ja huomiota jokaiselle yksilölle, siksi toiminta tapahtuukin paljolti pienryhmissä. Yksilöllinen valmennus ja runsas sekä kannustava palaute ovat leiriläisen näkökulmasta tarkkaan huomioituina.
 
Leirin teemoina ovat jokaisen yksilön huomioimisen ja kehittymisen lisäksi tyttöjen tekemisen kannustus ja arvostus. Ohjelma on monipuolista ja hauskaa, sisältäen mm. lajiharjoittelua, oheisharjoittelua, ulkoliikuntaa, ryhmäytymisleikkejä ja leiripelejä, joten ystävyyssuhteita sekä ikimuistoisia elämyksiä syntyy varmasti.
 
Viime kesänä leiri järjestettiin kolmatta kertaa. Leiri on ollut erittäin suosittu ja saanut paljon positiivista palautetta, joten ilmoittautumisessa kannattaa olla nopea sillä leiripaikkoja on rajoitetusti. Kannattaa myös vinkata kaverille, niin pääsette nauttimaan leiristä yhdessä.
 
Tervetuloa mukaan!
Lisätietoja >> Varaa
X

Laura Lepistön kesäleiri 2019

Alkaa
16.6.2019
Päättyy
19.6.2019

VUODEN “JÄÄTÄVIN” TAITOLUISTELULEIRI KISAKALLIOSSA!

Lauran leiri on tarkoitettu kilpaileville yksinluistelijoille, jotka haluavat asiantuntevaa ohjausta ja henkilökohtaista valmennusta huippuvalmentajien johdolla. Jääharjoitusten lisäksi oheisharjoituksina monipuolisesti mm. tanssia, lajioheisia sekä kehonhuoltoa. Oheisohjelmasta vastaavat Kisakallion ammattitaitoiset liikunnanohjaajat.

Taitoluisteluleirien päävalmentajana toimii Laura Lepistö.
Lisäksi valmentajina mm. Krista Kitti, Sara Honkavaara, Elina Järvinen ja Henna Hietala

Leirin hinta 455,00€ / henkilö
Hinta sisältää täysihoidon, majoituksen, valmennuksen ja 24/7 valvonnan.
 
Kesäleirille ovat tervetulleita: Minit, B-Silmut, A-Silmut, Debytantit, SM-Noviisit, Noviisit, SM-Juniorit, Juniorit, SM-Seniorit ja Seniorit. 
Luistelijat jaetaan ryhmiin taitotasonsa mukaisesti. 

Tervetuloa Laura Lepistön leirille Kisakallion urheiluopiston jäähalliin 16.-19.6.2019!

Varaa
X

Kisakallion Salibandyleiri feat. Selected player

Alkaa
16.6.2019
Päättyy
19.6.2019

Kisakallion Urheiluopisto järjestää avoimen salibandyleirin 11-14-vuotialle.

Leirin valmennuksesta vastaa arvostettu ja ammattitaitoinen Selected Player Finland, pääkouluttajanaan Raine Laine. Selected Player on ottamassa vankkaa jalan sijaa myös suomalaisilla salibandykentillä.

Leirin pääteemoina tulevat olemaan pelaajan yksilötaitojen- sekä itsetunnon vankistaminen. Tule kehittymään, tapaamaan uusia kavereita sekä nauttimaan kesäleirin aktiivisesta fiiliksestä.

Hinta 265€ sis. majoituksen opistotasossa, leiritekstiilit (paita, shortsit ja sukat) ja täysinhoidon.

Varaa

Aktiviteetti esimerkit

TAUKOJUMPPA VILLALLA 15-20 MIN

Esimerkkejä:

• Sovellettu reaktiopallo
Reaktiopallojen avulla tehtävä treeni parantaa silmä-käsi kordinaatiota. Kehittää nopeutta ja testaa reaktiokykyä. Hauska kokonaisuus koostuu parin kanssa tehtävistä harjoituksista. Pääset haastamaan omaa kykyä reagoida pallon liikerataan ja kilpailemaan myös kaverin kanssa. Ei vaaterajoituksia. Kevyt liikunta.

• VoimaVanne
VoimaVanne sopii hyvin kaikenikäisille ja -kuntoisille. VoimaVanteen kanssa voi tehdä monipuolisia lihaskuntoliikkeitä. Kilon painoisen, helposti kiinnipidettävän VoimaVanteen avulla saat tehokkuutta myös liikkuvuus- ja tasapainoharjoitteluun.

• Niska-hartiajumppa
Kuminauhajumppa on helppoa ja tehokasta perusjumppaa. Niska- ja hartiaseutu kiittää, vaikka koko muukin kroppa saa samalla kyytiä. Voidaan soveltaa ryhmän toiveiden mukaan. Ei vaaterajoituksia. Kevyt liikunta.

• Nero-hierontakaari
Kaarella hierotaan ja painellaan kiristyneitä lihaksia erityisesti hartioissa ja selässä. Soveltuu kaiken ikäisille ja kokoisille.

• Kuminauhajumppa
Kuminauhajumppa on helppoa ja tehokasta perusjumppaa. Niska- ja hartiaseutu kiittää, vaikka koko muukin kroppa saa samalla  kyytiä. Voidaan soveltaa ryhmän toiveiden mukaan. Ei vaaterajoituksia. Kevyt liikunta.

SPORTTIA URHEILUOPISTOLLA 45-60 MIN

Esimerkkejä:

• Jousiammunta
Jousiammunta rauhoittaa mielen ja kohentaa keskittymiskykyä. Jousiammunnassa opetellaan perustekniikka, sekä harjoitellaan itse ampumista. Joko sisällä tai sään salliessa ulkona. Ei vaaterajoituksia. Kevyt liikunta.

• Boulderointi
Seinäkiipeilyä patjavarmistuksella. Kiipeilyreitit ovat lyhyitä, jolloin kiipeily perustuu tekniikkaan ja voimaan. Boulderointi mahdollistaa keskittymisen pelkkään kiipeämiseen, ja sitä arvostetaan sekä omana kiipeilyn alalajina että harjoittelumuotona. Sisäliikuntaan sopivat vaatteet, voi käyttää omia sisäpelikenkiä tai lainata opiston kiipeilykenkiä. Keskiraskas liikunta.

• VoimaVanne
VoimaVanne sopii hyvin kaikenikäisille ja -kuntoisille. VoimaVanteen kanssa voi tehdä monipuolisia lihaskuntoliikkeitä. Kilon painoisen, helposti kiinnipidettävän VoimaVanteen avulla saat tehokkuutta myös liikkuvuus- ja tasapainoharjoitteluun.

• Tiimitehtävät
Yhteishenkeä kohottavia, hauskoja ja aktiivisia ryhmätehtäviä kuten esim:

1. Labyrintti – Reunallinen vanerineliö. Legendaarinen labyrinttipeli realistisessa koossa. Koko ryhmä tarraa levystä kiinni. Tarkoituksena kallistella pallo lähdöstä maaliin. Pallo ei saa pudota reiästä lattialle. 

2. Ihmiset solmuun – Kerätään porukka kasaan. Jokainen tarttuu kahdesta kädestä kiinni mahdollisimman kaukana olevista työkavereista. Ryhmän tehtävänä on selvittää solmu käsiä irroittamatta

3. Puomi – Auta kaveria hädässä! Tarkoituksena nousta puomille erilaisiin järjestyksiin esim. iän, työkokemuksen tai aakkosten mukaan. Toteutetaan ilman puhetta tai jopa sokkona. 

4. Luottoletka – Pari jonoon järjesty! Ota vastakkaisista käsistä kiinni. Yksi kerrallaan kaatuu selkä edellä parijonon väliin. Parit kannattelevat matkaavan henkilön jonon päähän yksi kerrallaan. 

5. Sarjakuva – pien ryhmä muodostaa 3-5 ruutua ja esittää muille omat puhekuplansa. Aiheita voi olla ryhmän työpaikalta, uutisista tms. 

6. Ihmismuotti – Ohjaaja antaa aiheen ja ryhmästä muodostuu mitä kummallisempia veistoksia. Ryhmästä voidaan muodostaa esim. panssarivaunu, hiihtohissi, navetta jne. 

Räätälöidään aina ryhmän mukaan. Kevyt liikunta. Ei vaaterajoituksia.

• Susi Training Methods
Leikkimieliset koripallon käsittelykilpailut maajoukkueen kotipesässä. Susi Training Centerin parketilla maistellaan koripallon saloja. Luvassa on pienryhmäkilpailuja mm. vapaa-heitossa, kolmosissa, lay-upissa, donkkauksessa ja alley-oopissa. Lopuksi otetaan pintahiet pelin merkeissä. Kiristä tossut ja nakkaa pallo pussiin. Aaauuuuu!! Aauu!

• Ilma-ase ammunta
Tunnilla harjoitellaan ampumista ilmapistoolilla ja ilmakiväärillä. Välineinä toimivat  ilmapaine-aseet sekä elektroniset maalitaulut. Laji on keskittymistä vaativa hauska ja helppo aktiviteetti. Laji soveltuu kaiken kuntoisille niin nuorille aikuisille kuin myös senioreillekin. Ammattitaitoiset ohjaajamme pitävät huolta turvallisuudesta, joten saat rauhassa keskittyä onnistumisen kokemuksiin. Kevyt liikunta. Ei vaaterajoituksia.

 

AKTIVITEETTEJÄ URHEILUOPISTON YMPÄRISTÖSSÄ 60-90 MIN

Esimerkkejä:

• Luontopolku
Ryhmälle tarkoitettu opastettu luontopolku, jonka aikana hiljennytään, aistitaan ja nautitaan luonnosta. Polun varrella on 4-6 rastipistettä, joissa havainnoidaan ympäröivää luontoa.  Polun pituus on n. 3 km vaihtelevassa maastossa. Reitti kulkee jylhissä korpimaisemissa. Retki sopii kaikille normaalikuntoisille. Ulkoliikuntaan sopivat kengät. Ei muita vaaterajoituksia. Kevyt liikunta.

• Metsämieli
Metsämieli-kierroksessa yhdistetään luonnon, liikkumisen ja mielentaitoharjoitusten hyödyt kokonaisvaltaista hyvinvointia tukevaksi ohjelmaksi. Jo 5-10 min. luonnossa oleilulla on fysiologisia vaikutuksia. Verenpaine ja hengitystiheys laskevat samalla kun stressihormoniksi sanotun kortisolin määrä vähenee. 

Metsämieli- menetelmä sisältää useita harjoituksia, jotka soveltuvat rentoutumiseen, virkistymiseen, stressinhallintaan, mielentaitojen harjoitteluun, tietoisuus-, läsnäolo-, ja hyväksymistaitojen harjoitteluun sekä hyvinvoinnin ja voimavarataitojen harjoitteluun sekä suunnitteluun. Ulkoliikuntaan sopivat kengät. Ei muita vaaterajoituksia. Kevyt liikunta.

• X-Race
Seikkailulliset tiimitehtävät kilpailumuodossa. Ryhmä jaetaan pieniin joukkueisiin (ryhmäkoon mukaan). Rastipisteinä ovat mm. olympiarenkaiden veto, meloja-akankanto, vesistörasti jne. Rasteilla vaaditaan tiimihenkeä, nokkeluutta, ripeyttä ja huumoria. Kilpailun päätteeksi voittaja julkistetaan kokonaispisteiden perusteella. Uskaltaako teidän ryhmä lähteä kierrokselle? 

Kesälajeja: Köysisolmut, Luolamiehet, Golf, Sokkopetanque, Miinakenttä, Jouskari, Mykkäpuomi, Frisbeegolf, Slingi, BeachVolley, Tennismölkky, Saavi, Olympiarenkaat, Mökkitikka, Kuljetusviesti, Futispommitus

Talvella: Lumipato, PulkkailuGP, Mäkihyppy, Lätkälämäri, Luolamiehet, Slingi, Olympiarenkaat, Kuljetusviesti

Ulkoliikuntaan sopivat vaatteet. Keskiraskas liikunta.

• Curling
Tutustumista curlingin saloihin. Alkuun harjoitellaan heittotekniikkaa, välissä luodaan taktiikat ja lopuksi pelataan. Curlinghallissa on n. 3-4 astetta, joten mukaan riittävä vaatetus. Voit ottaa mukaan myös omat sisäkengät tai lainata paikan päältä. Kevyt liikunta.

• Erätaitorastit
Oletko koskaan miettinyt kuinka pärjäisin luonnossa hädän tullen? Nyt näitä taitoja on mahdollista harjoitella turvallisissa olosuhteissa. Opettelemme selviytymisen perusteet tulenteosta hätämajoitteen tekoon. Taitoja on mahdollista harjoitella lähimaastossa tai upeassa Karnaisten korvessa.

 

TESTAUKSET VILLOILLA JA TESTAUSASEMALLA 

Esimerkkejä:

• Inbody
Vain 1 minuutin kestävässä testistä saadaan selville mm.

- kehon rasvakudoksen määrä
- lihasten ja nesteiden osuus kokonaispainosta
- kehon rasvaton massa (kg) 
- lihasmassa (kg) 
- rasvakudoksen määrä (kg) 
- rasvaprosentti, 
- kehonnesteet (solun sisäiset/ulkoiset), 
- painokontrollitavoite (kg) 
- lihastasapaino 
- raajojen puolierot
- perusaineenvaihdunta (kcal)
- kehon painoindeksi (BMI)
- kehon solupaino (kg)
- FisceralFat-arvio eli sisäelimien ympärillä olevan rasvan pinta-ala/cm2.

• Liikkuvuus
Olkavarren liikkuvuustestillä arvioidaan niska-hartiaseudun asentoa ja toiminnallista liikkuvuutta. Selän sivutaivutuksen testi soveltuu selän liikkuvuuden arviointiin ja seurantaan työikäisillä.

• Puristusvoima
Puristusvoiman mittaaminen on nopea ja helppo suorittaa ajasta ja paikasta riippumatta. Puristusvoimalla (kg) on tutkimusten mukaan yhteys toimintakykyyn ja näin ollen sitä voidaan suositella työikäisten testaamisen osaksi.

• PP-Ergo
Kuntotestaushuoneessamme on kahdeksan polkupyörää, joita poljetaan jokaiselle yksilöllisesti asetetuille vastuksille 12 minuutin ajan. Testi konkretisoi keuhkojen, sydämen ja lihasten kunnon merkityksen jaksamiselle. Tavoitteena terveysliikkujalla on terveyden ja hyvinvoinnin kohentaminen. Kuntoliikkuja asettaa tavoitteita hapenottokyvyn ja lihaskunnon kohenemiselle. Hyvässä fyysisessä kunnossa jaksaa paremmin töissä, harrastuksissa ja vapaa-ajalla. Kartoitus ja sen perusteella tehtävä kunto-ohjelma avaa sinulle uuden lehden monipuoliseen ja turvalliseen liikkumiseen. Tulokset käydään läpi palauteluennolla. Testattava saa myös henkilökohtaisen kirjallisen palautteen.

Lisätiedot:

Markus Lassila

Avainasiakaspäällikkö

+358 44 584 6518

markus.lassila@kisakallio.fi

Jaana Ihatsu

Avainasiakasvastaava

+358 40 456 0694

jaana.ihatsu@kisakallio.fi